Ze studeerde toneel-/kostuumontwerp aan de “Hochschule für Gestaltung” in Offenbach van 1984 tot 1990 en is opgeleid tot filmanimator. Tijdens haar verblijf in Beijing van 1998 tot 2019, legde ze zich steeds meer toe op het maken van boekkunst.
Nadat ze tweedehands boeken had gebruikt als materiaal voor haar kostuumprojecten en installaties, realiseerde ze zich de mogelijkheden van dit materiaal en ontwikkelde ze een passie voor het maken van fragiele dierensculpturen.
Haar ontwerpinspiratie is ontleend aan de natuur, maar het is niet haar doel om perfecte gelijkenissen te creëren. Het is het boek dat het uiteindelijke resultaat bepaalt.
De basis van al haar delicate werken is een oud ongewenst tweedehandsboek waaruit door te knippen, doorprikken, scheuren, naaien, branden en lijmen, letterlijk vlinders en andere wezens tevoorschijn komen.
De onderwerpen van haar boeksculpturen zijn voornamelijk gevleugelde insecten, maar ook enkele andere niet-gevleugelde kruipende verrassingen. Ieder door haar gekozen en bewerkt boek, wordt uiteindelijk een uniek kunstwerk en geeft het boek nieuw leven.